Máte pocit, že si vaše firma zaslouží redesign vizitek? A nebo se chystáte pořídit si ty vůbec úplně první Řekněme si na rovinu, že vizitka je jedním z nejdůležitějších a nejúčinnějších nástrojů, který můžete k propagaci svého podnikání nebo obchodu použít. My vám dáme pár rad, jak na ně.
Co je vlastně vizitka?
Vizitka je vaše nejlepší společnice k jakýmkoliv obchodním jednání. Už jen ten akt podání vizitky během rozhovoru značí, že to myslíte vážně. Ovšem, aby tento dojem zůstal i nadále, je třeba, aby vizitka nějak vypadala.
Vizitka musí uvíznout v paměti
Aby uvízla v paměti toho, komu ji dáváte, měla by něčím zaujmout.
Úplně na první pohled zaujme papír, na kterém je vaše vizitka natisknutá.
Můžete volit například lesklý nebo matný silnější křídový papír. Pokud chcete zaujmout ještě více, zkuste si pohrát s myšlenkou vizitky na papíře barevném či naopak transparentním. Můžete mít také papír různě vzorovaný či perforovaný.
Odlišit své vizitky můžete také jejich jiným tvarem, například zaoblenými rohy.
Další možností, jak můžete svou vizitku „vyšperkovat“, je její zušlechtění knihařským zpracováním. Může tak být sametová nebo naopak třpytivá.
Aby měla vaše vizitka u toho, komu ji dáváte, nějakou váhu, měla by mít také určitou hmotnost. S obyčejným papírem běžné hmotnosti příliš nezaujmete. Pokud je ale bude vizitka těžší a silnější, rozhodně se bude vyjímat.
Minimální hmotnost vizitky by tedy měla být 350 g. Pak máte jistotu, že se nepřehne, nezmačká ani jinak mechanicky nepoškodí. No a také platí, že čím těžší a silnější, tím lépe zapamatovatelná.
Co by mělo na vizitce být
Co se týká obsahu vizitky, je to někdy oříšek. Měla by vizuálně korespondovat s vámi a vaší společností. Raději se však držme hesla „Méně je někdy více“.
Grafika vizitky může být různá. Rozhodně by ale měla korespondovat s firemními barvami a také s předmětem vašeho podnikání. Pokud jste například uznávaný neurochirurg, asi nezvolíte růžovou vizitku s kytičkami. Živíte-li se prodejem aut solventní klientele, pro svou vizitku nejspíš nezvolíte motiv pro restaurace.
Co se týká textového obsahu, je jen na vás, kolik toho o sobě uvedete. Na vizitce, která vzbuzuje důvěryhodnost, by však měl být nejen název firmy, ale také jméno konkrétní osoby, která vizitku předává. Obecně na lidi působí totiž lépe, když ví, že se mohou bavit s konkrétní živou osobou, a ne s firmou. Také je může vyděsit fakt, že by mohli příště jednat s někým jiným.
Co si budeme nalhávat, lidé také často zapomínají jména. A pokud vaše jméno nebude ani na vizitce, může je to prostě odradit od pokusu vás kontaktovat.
Rozhodně by na vizitce měl být nějaký kontakt na vás. Dobré je uvést webové stránky, telefon a e-mail. Nebo alespoň webové stránky, kde tyto ostatní údaje včetně fyzické adresy klient může najít.
Samozřejmostí je aktuálnost uvedených údajů a hlavně jejich správnost. Bez chyb a překlepů.
Jak vizitky získat?
Teď, když už víte, jak můžou vaše vizitky vypadat a co by na nich mělo být, nezbývá, než se pustit do práce. Objednat k tisku si můžete své vizitky online. Je to snadné, rychlé a pohodlné. Vizitky vám poté přijdou až k vám domů.